شیرازه

ساخت وبلاگ

عضو شورای شهر شیراز گفت: علاوه بر حافظیه، درختان سعدیه و دیگر باغ‌های تاریخی و فرهنگی شیراز نیز دچار این تنش هستند.

به گزارش شیرازه، غلامعلی ترابی در توضیح علت خشک شدن برخی از درختان حافظیه اظهار داشت: عدم رسیدگی در وقت مقرر، آفت‌ها و زهکشی آب‌های زیرسطحی شهر شیراز از عواملی هستند که موجب شده درختان باسابقه مجموعه حافظیه خشک‌شده یا در شرف خشک شدن باشند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، محیط‌زیست و بهداشت شورای شهر شیراز افزود: علاوه بر حافظیه، درختان سعدیه و دیگر باغ‌های تاریخی و فرهنگی شیراز نیز دچار این تنش هستند.

وی با بیان اینکه متولی حفظ و نگهداری درختان مجموعه تاریخی مثل حافظیه، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان است به درخواست شورای شهر از شهرداری شیراز برای همکاری و انجام کارهای کارشناسی برای جلوگیری از حاد شدن این مسئله اشاره و تاکید کرد: خشک شدن درختان تهدید جدی برای فضای سبز شهری شیراز است و بایستی در اسرع وقت اقدامات لازم صورت گیرد.

ترابی در ادامه بیان کرد: غالب درختانی که قدمت دارند؛ ریشه‌هایشان در عمق زمین است و آبیاری سطحی با وجود محدودیت منابع آبی که داریم، نیاز درختان را تأمین نمی‌کند.

این عضو شورای شهر با اشاره به اینکه عدم تأمین آب درختان موجب بیماری و خشک شدن آن‌ها می‌شود افزود: یکی از بحث‌های مطرح‌شده به‌عنوان تهدیدی برای همه باغات شیراز؛ زهکشی آب‌های زیرسطحی است که درگذشته اتفاق افتاده است.

وی خاطرنشان کرد: شبکه‌های فاضلاب شهری باعث شده که آب‌های واحدهای مسکونی که قبلاً در عمق زمین فرومی‌رفت و خودبه‌خود منبع ارتزاق درختان بود، به کانال‌های فاضلاب منتقل شود و ریشه‌های درختان از آب محروم شوند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، محیط زیست و بهداشت شورا با اشاره به اینکه سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری شیراز زیر مجموعه این کمیسیون است، گفت: با جلساتی که با کمیسیون گردشگری شورا و مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز داشتیم درخواست کردیم که برای حل مشکل خشک شدن درختان همکاری‌های لازم را داشته باشند.

ترابی تصریح کرد: طی دو سال گذشته طرح‌هایی مثل؛ استفاده از پساب فاضلاب و آب‌های خاکستری به همراه انعقاد قرار داد با اداره آب و فاضلاب در صحن شورا به تصویب رسید که برای امسال قصد داریم به طور جدی وارد فاز اجرایی شویم.

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 243 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 18:14

رئیس سازمان فرهنگی شهرداری شیراز گفت: ساخت این پروژه با اعتبار 10 میلیارد ریال آغاز شده و تاکنون 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش شیرازه، احمد همتی در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی فرهنگی شهرداری شیراز اظهار داشت: نخستین سالن تخصصی نمایش و تئاتر در کوی زهرا (س) به بهره‌برداری می‌رسد.
وی با بیان اینکه عملیات عمرانی این سالن نمایش و تئاتر تحت نظارت واحد عمران معاونت فرهنگی شهرداری شیراز اجرا می‌شود افزود: در این مجموعه سالن تمرین تئاتر نیز ساخته شده است.
رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه سالن نمایش و تئاتر کوی زهرا به مساحت 450 متر مربع در دو طبقه در زمینی به مساحت 800 متر مربع در حال ساخت است خاطرنشان کرد: ساخت این پروژه با اعتبار 10 میلیارد ریال آغاز شده و تاکنون 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
همتی از تجهیز مجموعه سالن نمایش و تئاتر کوی زهرا به سالن تمرین، سالن اجرا، اتاق گریم، اتاق کنترل نورپردازی استاندارد و گالری نمایش آثار هنرمندان خبر داد و تصریح کرد: در این مجموعه نمایش به صورت آزاد برگزار خواهد شد و هنرمندان می‌توانند به راحتی دکور و سکوی تماشاچی را که بصورت متحرک می‌باشد را تعغیر دهند.
وی بیان کرد: در راستای تقاضای هنرمندان رشته تئاتر شیراز که در برنامه خندوانه در روز شیراز مطرح و قول آماده‌سازی چنین مجموعه‌ای توسط شهردار شیراز داده شد این مجموعه تا چند ماه آینده افتتاح می‌شود و در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد.
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز عنوان کرد: در راستای افزایش ظرفیت فضاهای نمایشی در شیراز کلنگ‌ سالن اختصاصی اجرای تئاتر در بوستان نماز به مساحت 2 هزار مترمربع به زودی انجام خواهدشد که این امر نیز باعث گسترش خدمات مطلوب در حوزه تئاتر و نمایش به هنرمندان و مخاطبین این رشته را به دنبال خواهد داشت.

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 211 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 18:14

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان فارس با دعوت از مردم برای حضور در این مراسم بزرگ گفت: این مواد مخدر شامل حشیش، کریستال، شیشه و سایر مواد مخدرصنعتی است.

به گزارش شیرازه، محمدرضا ابراهيمي گفت: 5500 كيلوگرم مواد مخدر مكشوفه غیردارویی در شیراز امحا می‌شود.

وی با اعلام اين خبر اظهار داشت: مراسم امحای مواد مخدر، ساعت 9 صبح روز يكم تیرماه با حضور مسئولان ارشد استانی در میدان کوزه‌گری شیراز برگزار می‌شود.

ابراهیمی با دعوت از مردم برای حضور در این مراسم بزرگ تصریح کرد: این مواد مخدر شامل حشیش، کریستال، شیشه و سایر مواد مخدرصنعتی است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس با بیان اینکه امروز اعتیاد به مصرف انواع مواد مخدر به‌ ویژه مواد مخدر صنعتی سبب آسیب رساندن به بنیان خانواده‌ها شده است بیان داشت: توصیه این است خانواده‌ها با هوشیاری تمام در ارتباطات مختلف اجتماعی مراقب فرزندان خود باشند تا به مصرف مواد مخدر دچار نشوند.

وی به برنامه‌های مهم شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان فارس به‌ مناسب سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر اشاره و از مهم‌ترین آن را برگزاری همایش بزرگ پيشگيري از اعتياد، همايش بهبودیافتگان و تجلیل از خانواده‌هاي معزز شهدا و جانبازان گرانقدر عرصه مبارزه با موادمخدر عنوان کرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان فارس از تلاش رسانه‌ها در تبلیغ مبارزه با مواد مخدر قدردانی کرد و گفت: نقش رسانه‌های استان فارس در این زمینه تاثیرگذار بوده و همکاری بیشتر آنان کمک بزرگی در ترویج مبارزه با مواد مخدر است.

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 279 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 18:14

پس از تعطیلی‌ یکی از کارخانه‌های قدیمی که در هفته اخیر خبرساز شد، این بار نوبت به یک کارخانه تولید کاشی و سرامیک رسید.

به گزارش شیرازه به نقل از باشگاه خبرنگاران، این روز ها دیگر خبر تعطیلی کارخانه های مختلف تعجب برانگیز نیست، حتی اگر این کارخانجات روزگاری در زمره بهترین ها و اولین ها فعالیت کرده باشند. 

این کارخانجات چه"ارج" 80 ساله و چه"کاشی ایرانا" 60 ساله ، به سبب بی مهری ها و بی توجهی ها به خاطره ها پیوسته و به حیات خود خاتمه می دهند.

یکی از نخستین واحد های تولید داخل، شركت كاشی ايرانا بود که با خبر شدیم این کارخانه که اولین و بزرگترین توليدكننده كاشی ديواری در کشور بوده در آستانه 60 سالگی نفس هایش به شماره افتاده است و روز های پایانی حیات خود را طی می کند.

این کارخانه علاوه بر تولید داخلی، جزء صادرکنندگان نیز محسوب می شد که سهم بسزایی در ارزآوری داشته است. 

عزیزه شریفی نماینده کارگران شرکت ایرانا کاشی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: در حال حاضر خط تولید کارخانه تعطیل شده است و تنها تعداد اندکی از کارگران رسمی  و ستادی  برای انجام امورات مالی در شرکت حضور دارند.

وی ادامه داد:کارخانه ای که تا چند سال گذشته بیش از 700 نفر پرسنل داشته، امروز تنها در حدود 200 نفر کارگر دارد که به اکثر آن ها گفته شده است که مرخصی با حقوق بگیرند!

شریفی در خصوص  وضعیت این کارخانه پیش از تعطیلی خط تولید اظهار داشت:ایرانا کارخانه ای بود که حتی مواد اولیه نظیر گرانول و فریت برای کارخانه های دیگر را تولید می کرد و علاوه براینکه فروش مناسبی در بازار داخل داشت ، نقش پررنگی در بخش صادرات کشور ایفا می کرد.

نماینده کارگران کارخانه تولید کاشی و سرامیک ایرانا تصریح کرد: مدیران ارشد کارخانه و سهامداران اصلی که همواره درصدد کسب سود بیشتر بودند، خط تولید را به تعطیلی کشاندند و به جای سرمایه گذاری در راستای افزایش ظرفیت و بهره وری کارخانه ،به سمت و سوی سرمایه گذاری در پتروشیمی و صنایع کلان رفته اند.

وی ادامه داد: بالاخره در 15 اسفند سال گذشته مدیران راه چاره تعطیلی را پیدا کردند؛پیرو پیشنهاد رییس اتحادیه انجمن تولیدکنندگان کاشی و سرامیک از واحدهای تولیدی خواسته شد تا تولیدشان را به مدت سه ماه متوقف کنند  تا بحران به وجود آمده در این صنعت از میان برود و برهمین اساس مقرر شد کارخانه ها تولید خود را از 15 اسفند تا 15 خرداد سال آینده متوقف کنند.

وی در پایان گفت: فازهای توسعه‌ای این کارخانه نیز که در اسم های سهیل کاشی،سحرکاشی و سپید کاشی فعالیت می کردند کاملا متوقف شده اند.

ایران بی

شایان ذکر است شركت كاشی ايرانا  که اولين وبزرگترين توليدكننده كاشی ديواری به روش صنعتی درايران است در سال 1336 و با  سرمايه 520 ميليون ريال به ثبت رسید و 3 سال بعد یعنی درسال 1339 با سرمایه  6.8ميليون مترمربع كاشی ديواری موردبهره برداری قرارگرفت.

واحد صادراتی این کارخانه نیز در راستای اجرای طرحهای توسعه در سال1372خط توليد كاشی صادراتی باظرفيت ساليانه5.1 ميليون متر مربع مورد بهره برداری قرار گرفت.

متاسفانه شركت كاشی ايرانا  در آستانه 60 سالگی به دیار کارخانجات تعطیل شده و به جمع دوستان قدیمی خود پیوست.

انتهای پیام/

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 193 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 12:43

روابط عمومی بانک تجارت در واکنش به فیش حقوقی منتشر شده در رسانه‌ها، اعلام کرد: این مبالغ بابت تطبیق و یکپارچه‌سازی حقوق دوران بازنشستگی و حقوق و مزایای ناشی از آغاز به کار مجدد به حساب بستانکار بانک منظور شده است.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، روابط عمومی بانک تجارت در این اطلاعیه نسبت به فیش‌های حقوقی منتشر شده مدیرعامل و رئیس هیات مدیره این بانک واکنش نشان داد.

فیش‌حقوق مدیرعامل بانک تجارت نشان می‌دهد که وی در آذر ماه سال 1394، رقم 710 میلیون تومان به صورت خالص دریافت کرده که مجموع دریافتی در مدت 21 ماه است.

مبلغ واریزی به عنوان مالیات وی به حساب خزانه تنها 172 میلیون و 800 هزار تومان بوده که در واقع خالص دریافتی 21 ماهه وی پس از حذف کسری‌ها، 710 میلیون تومان بوده است.

همچنین طبق اسناد منتشر شده مدیرعامل بانک در سال 93 یک میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد یک درصد از بانک تجارت دریافت کرده که 45 برابر حقوق ماهیانه وی است.

همچنین فیش‌ مربوط به رئیس هیات مدیره که در سال 93 به کار دعوت شد نشان می‌دهد که وی در دی ماه سال 94 به غیر از فیش حقوقی، 600 میلیون تومان با عناوین دیگر و به صورت خالص پس از کسورات مختلف از جمله اقساط وام قرض الحسنه (با یک درصد کارمزد و 40 برابر حقوق) مبلغ 480 میلیون تومان دریافت کرده است.

 

 

 

 

 

در اطلاعیه بانک تجارت در این باره آمده است: مدیرعامل و رئیس هیات مدیره بانک تجارت به ترتیب طی سال‌های 1386 و 1389 از خدمت در بانک تجارت بازنشسته شده و در تاریخ نهم فروردین ماه 1393 با تصمیم نمایندگان قانونی سهامداران و تایید وزارت امور اقتصادی و دارایی و نیز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در سمت‌های یاد شده منصوب گردیده‌اند.

با توجه به مصوبه مورخ 93/12/22 مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده صندوق بازنشستگی، وظیفه، ازکار افتادگی و پس انداز کارکنان بانک‌ها در خصوص اعاده به خدمت افراد بازنشسته صرفا در سمت اعضای هیات مدیره، اداره جبران خدمات بانک تجارت با صدور یک سند حسابداری اقدام به بازگشت کلیه مبالغ واریزی به حساب نامبردگان با دو عنوان «حقوق بازنشستگی و شاغل به عنوان قراردادی» (در طول سالهای 93 تا آذر94) و واریز مجدد صرفاً یک حقوق به عنوان شاغل رسمی کرده است.

آنچه در سند مخدوش منتشره در برخی رسانه‌ها منعکس شده، مبلغ حقوق دریافتی نامبردگان نبوده، بلکه نشان دهنده کلیه اجزاء مبلغی است که بابت تطبیق و یکپارچه‌سازی حقوق دوران بازنشستگی و حقوق و مزایای ناشی از آغاز به کار مجدد (از تاریخ 93/01/09 تا پایان آذر ماه 94 به مدت 21 ماه) به حساب بستانکار بانک (و نه حساب حقوقی نامبردگان) منظور شده است.

روابط عمومی بانک تجارت کلیه اسناد و مدارک مربوط به این موضوع را به وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و نمایندگان سهامداران عمده بانک تسلیم نموده و این آمادگی را دارد تا در صورت صدور دستور مراجع ذی‌صلاح، به منظور تنویر افکار هم میهنان شریف و اطمینان و استواری اعتماد سهامداران و مشتریان ارجمند بانک، این اسناد را منتشر کند.

انتهای پیام/

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 224 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 12:43

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 185 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 12:43

محفل انس با قرآن کریم با حضور قاری بین‌المللی در شهرستان سپیدان ودر آستان مقدس امامزاده سید نورالدین غازی علوی برگزارشد.

به گزارش شیرازه؛به نقل از مارگون، محفل انس با قرآن کریم با حضور قاری بین‌المللی سیّد جواد حسینی  ودر آستان مقدس امامزاده سید نورالدین غازی علوی در شهرستان سپیدان برگزار گردید.

سیّد جواد حسینی که از قاریان بین‌المللی و شهر مشهد مقدس است از امروز 30 خردادماه در شهرستان سپیدان به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداخت.

بنا بر این گزارش، در سیزدهمین روز از ماه مبارک رمضان محفل انس با قرآن با تلاوت قاری بین‌المللی سیّد جواد حسینی  در حرم مطهر امامزاده سید نورالدین غازی علوی برگزار شد که این محفل با استقبال گسترده مردم روبه‌رو بود.

 حجت الاسلام ارودا رئیس اداره تبلیغات اسلامی هدف از برگزاری این محفل نورانی جلوه دادن قلوب مردم مسلمان و شیعه با عمق قرآن و آشنایی با چگونگی صوت و قرائت است.

وی افزود: این مراسم نورانی با حضور قاریان برتر شهرستان سپیدان و جمع کثیری از مردم شهر برگزار شد .

حجت الاسلام ارودا اظهار داشت: برگزاری مراسم جزخوانی قران تا پایان ماه مبارک رمضان در آستان مقدس این امامزاده ادامه خواهد داشت.

وی گفت:از آنجائی که در بیان بزرگان دین از ماه پربرکت رمضان بعنوان بهار قرآن یاد شده است برگزاری همچنین جلساتی می تواند بر تداوم جلسات انس با قرآن در ماههای دیگر کمک نماید.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی در رابطه با فعالیت برای اشاعه فرهنگ قرآن خوانی به صورت دسته جمعی اظهار داشت:هر چند قرآن این کتاب آسمانی را می توان در منازل نیز قرائت کرد اما به حکم اینکه یَدُ الله مَعَ الجَماعة است قرائت آن بطور دسته جمعی و در مساجد قطعاً عنایات الهی را بدنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به‌ضرورت برگزاری محافل انس با قرآن کریم خاطرنشان کرد: برگزاری محافل انس با قرآن در ، سبب آشنایی هر چه بیشتر نوجوانان و جوانان با کلام الهی و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه می‌شود.

وی خطاب به جوانان من باب توصیه اظهار داشت: جوانان عزیز سعی کنند روزانه قرائت یک جزء از قرآن را از دست ندهند تا انشا الله در پایان ماه مبارک رمضان از لذت یک ختم کامل قرآن کریم بهره مند شوند.

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 222 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 11:35

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سپیدان گفت: استکبار جهانی با هجوم تبلیغاتی علیه ایرانی اسلامی به دنبال اشاعه فرهنگی مادی گرایانه خود و گرفتن روح اعتقادات دینی و مذهبی از یاورهای مردم مسلمان هستند که این امر ضرورت توجه بیشتر به تبلیغات و اطلاع رسانی دینی می رساند

به گزارش شیرازه؛ به نقل از مارگون، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سپیدان به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات  اسلامی درگفت و گو با خبرنگار مارگون اظهار داشت: روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی بهانه ای است تا مبلغان، محققان، اندیشمندان و نخبگان جهان اسلام با نگاهی به گذشته این حوزه به دستاوردها، ضعف ها و راهکارهای ارتقای تبلیغات و اطلاع رسانی دینی توجه ویژه ای داشته باشند.

حجت الاسلام اروداعنوان کرد: امروز بعد از گذشت سی وهشت سال از پیروزی انقلاب اسلامی ؛ این انقلاب توانسته بسترهای لازم در زمینه تبلیغات و اطلاع رسانی را فراهم کند اما همچنان استکبار جهانی با هجوم تبلیغاتی علیه ایرانی اسلامی به دنبال اشاعه فرهنگی مادی گرایانه خود و گرفتن روح اعتقادات دینی و مذهبی از یاورهای مردم مسلمان هستند که این امر ضرورت توجه بیشتر به تبلیغات و اطلاع رسانی دینی می رساند.

وی گفت:  امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی در خصوص ضرورت نقش تبلیغات و اطلاع رسانی در حوزه دین فرموده اند:؛ «با این همه تبلیغات علیه ما، ما هم باید تبلیغات داشته باشیم و امروز تبلیغات یک ویژگی خاص دارد و بر همه لازم است که تبلیغات کنند، تبلیغات داخلی برای اینکه مبادا خدای ناخواسته مردم تحت تاثیر تبلیغات سوء ابرقدرتها واقع شوند و بالاتر از او تبلیغات خارج است

حجت الاسلام اروداگفت: انبیاء و اولیای الهی با تبلیغ دین و ارزش‌های دینی هدایت و سعادت انسان ها را به ارمغان آورده‌اند، در عصر خاتمیت اقتضا می‌کند که این جایگاه رفیع انبیای الهی حفظ و در جهت تبلیغ دین و دعوت مردم اقدام شود چراکه در غیر این‌صورت آثار این حرکت عظیم الهی از میان مردم رخت برمی‌بندد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سپیدان افزود: امروز برای آنکه تبلیغات دینی و اطلاع رسانی دینی همواره موثر واقع شود باید برنامه ریزی دقیق و مشخصی در این زمینه وجود داشته و دستگاه ها به طور منسجم و یکپارچه و به دور از فعالیت های موازی کاری و هم عرض عمل کنند تا برآیند فعالیت آنها در سطح جامعه و نیز سطوح جهانی موثر واقع شود.

وی سیاستگذاری، برنامه ریزی، هدایت، ساماندهی، پشتیبانی و نظارت بر تبلیغات دینی - مردمی، زمینه سازی برای یافتن نیروهای مؤمن و تأسیس تشکل های لازم و برنامه ریزی و هماهنگی به منظور تقویت و هدایت مداوم انجمن های اسلامی، تلاش در جهت احیاء و اشاعه معارف، فرهنگ و تاریخ تشیع از همه راههای ممکن، با تأکید بر وحدت تمام مذاهب اسلامی و حراست از آن با همکاری مراجع و نهادهای ذیربط، تحقیق و بررسی در خصوص تبلیغات سوء و تهاجم فرهنگی دشمنان و شناسایی و تحلیل ترفندهای تبلیغی علیه اسلام و انقلاب اسلامی، انجام مطالعات راهبردی و بررسی های کاربردی در زمینه نیازهای فرهنگی اقشار مختلف جامعه، بویژه جوانان و طراحی برنامه ها و شیوه های تبلیغی نوین و اصلاح و احیای روش های سنتی در تبلیغات اسلامی، تدوین و انتشار کتب و نشریات مناسب و ضروری، به منظور معرفی فرهنگ و تمدن اسلامی و تبیین مواضع انقلاب اسلامی و انجام پژوهش های لازم، به‌ویژه در زمینه نظام تربیتی و مبانی سیاسی - اقتصادی و فرهنگی حکومت اسلامی و حمایت از پژوهشگران متعهد و... از جمله فعالیت های اداره تبلیغات اسلامی است.

حجت الاسلام ارودا در پایان اظهار داشت: فرا رسیدن اول تیرماه، سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی و روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی را بر مبلغان دین و حافظان سنگر فرهنگ اسلامی فرصتی نیکو دانسته تا بیش از پیش همت خود را بر شناساندن گوهر اصیل معرفت مصروف بدارند و در گشایش هر چه بیشتر مسیر توسعه فرهنگ دینی سعی بلیغ کنند.

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 258 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 11:35

دبیر ستاد امر به معروف ونهی از منکر فارس گفت :

همایش امر به معروف ونهی از منکر شهرستان سپیدان با حضور مسئولان استانی ؛ فرماندار شهرستان وامام جمعه سپیدان و برخی از مسئولین شهرستانی در سالن اجتماعات فرمانداری سپیدان برگزار گردید .

به گزارش شیرازه؛ به نقل از مارگون،همایش امر به معروف ونهی از منکر شهرستان سپیدان با حضور مسئولان استانی ؛ فرماندار شهرستان وامام  جمعه سپیدان و برخی از مسئولین شهرستانی در سالن اجتماعات فرمانداری سپیدان برگزار گردید .

در ابتدای جلسه سرهنگ خسروانی فرمانده سپاه ناحیه سپیدان ودبیرستاد امر به معروف ونهی از منکر شهرستان سپیدان ضمن عرض قبولی طات وعبادات وخیر مقدم حضور میهمانان ومسئولان استانی اظهار داشت : ما در ماه مبارک رمضان باید به دنبال گرفتن نمره خوب باشیم  ودر این ماه اوج خوب بودن است .ماباید از لحظه لحظه این ماه مبارک استفاده نمائیم  و بوسیله محبت، دین راترویج دهیم .

وی در ادامه  صحبتهای خود از اداراتی که با ستاد امر به معروف ونهی از منکر شهرستان سپیدان همکاری دارند تشکر وقدر دانی نمود .

در ادامه مشتاقی لار فرماندار شهرستان ضمن عرض خوش آمد خدمت میهمانان گرامی ومدعوین وقبولی عبادت عزیزان در این ماه با اشاره به حدیثی از معصوم(ع) عنوان داشت: هرکس چهل شبانه روز خودرابرای خدا خالص بگرداند خداسرچشمه های حکمت را از قلب وکلام انسان جاری می سازد ، امر به معروف ونهی از منکر از واجبات الهی است وباید در جامعه باشد  واگر نباشد جامعه مارافاسد می کند . اگر امر به معروف ونهی از منکر خالص نباشد واعتقاد نداشته باشیم این امر در جامعه ماتاثیرگزار نخواهد بود ؛باید اجرای امر به معروف ونهی از منکرو اثرگذاری آن  در جامعه مشهود باشد  ؛ اینکارباید برای رضای خداباشد ، اگر برای خدابود اثربخش است ودر جامعه تاثیر خود رانشان خواهد داد .

سپس امام جمعه شهرستان ورئیس ستاد امر به معروف ونهی از منکر شهرستان سپیدان از اداراتی که همیشه با این ستاد همکاری دارند تشکر وقدردانی نمود واظهارداشت :بهترین امربه معروف امربه تقوی است تقوی حاصل نمی شود مگر به شناخت دین وپایبندی به مسائل دینی .

وی با اشاره به خطبه غنی شعبانیه که چند روز قبل از ماه رمضان توسط پیامبر اکرم سفارش شده گفت:،این خطبه برای مدیران ومسئولان جامعه ما کارساز است،  ماباید خودمان را نصیحت کنیم.  پیامبر اسلام  با توجه به جایگاه عصمت خودبه جبرئیل تاکید میکرد و وی را مورد موعظه قراردهد. تفکر مااین است چون درجایگاه مسئولیت قرار گرفته ایم نیازی به موعظه نداریم ونصیحت برای زیر دستان است؛ ما قبل از داشتن مسئولیت قانونی بنده خدا هستیم وباید برای خدا بنده خوبی باشیم .

رئیس ستاد امر به معروف ونهی از منکر شهرستان سپیدان بیان داشت: سعی کنیم  دراین ماه عزیزبا دعا انس داشته باشیم، بیشتربرای نماز و نجوا با خدا وقت بگذاریم ؛ دعا می تواند مارانجات دهد اهل دعا باشیم،  اگر انس با دعا نباشد روح انسان مرده است ؛ وقت نماز بهترین زمانی است که خدابه بندگان نگاه می کند ، هرکس میخواهد دنیا وآخرتش خوب شود نماز اول وقت بخواند این خود امر به معروف است . دراین ماه نماز خودرا درست بخوانیم مانباید سارق نماز باشیم؛ سارق نماز کسی است که نماز خودرا خراب می کند ، باید در تمامی ادارات شهرستان سعی شود نماز جماعت برپاشود . ماباید مراقب اموال بیت المال و رفت وآمدهایمان در ادارات ونهاد هاباشیم وبهترین امربه معروف پایبندی به رعایت در بیت المال است .

 در ادامه نوشادی دادستان شهرستان سپیدان در خصوص اماکن هایی که در ماه مبارک رمضان  مقرارات را رعایت نمی کند خواستار برخورد مسئولان امر شد و در ادامه صحبتهای خود درمورد آموزشهای لازم جهت ضابطین وحمایت از آمرین به معروف نکاتی را عنوان نمود .

مهدوی دبیر ستاد امر به معروف ونهی از منکر فارس  سخنران ومیهمان این همایش ضمن تشکر از تلاشهای امام جمعه شهرستان وفرماندار سپیدان اظهار داشت :مابایددر احیای واجب فراموش شده اهتمام بیشتری داشته باشیم ونماز رادرسبد فرهنگی خانواده هایمان قرار دهیم ،باید شاکر باشیم در زمانی قرار گرفته ایم که زمان ودوران مادران شهداست وام البنین های زمانه خود . مادر شهیدان زمانی دردیدار رهبر معظم انقلاب می گوید سه پسرم را تقدیم امام کردم  وسه پسردیگرم تقدیم شما .اگر دراین جامعه عذابی نمی ایدبه خاطر شهدا واین چنین مادرانی است که معروف را اینگونه نگهداری می کنند .

وی در ادامه صحبتهای خود با توجه به مواردی که در مقابل امر به معروف ونهی از منکر قرار گرفته است گفت : امر به معروف ونهی از منکر یعنی خدایی بودن متاسفانه در دنیای مادی امروز مواردی در مقابل امر به معروف ونهی از منکر قرار گرفته است وجای شرافت اصلی در دنیا عوض شده است .و روند تکاملی در دنیا تغییر کرده است واین را می توان در مکاتب غربی مشاهد نمود .

 مهدوی خاطر نشان کرد : عواملی چون سرمایه داری و اومانیسم ،شرافت دین فردی  ، مدرنیته، حذف مرجعیت ، ترویج فردگرایی ، خود اجتهادی، ترویج خوش خیالی وخوش گمانی ،ثروت اندوزی، تولید خدای زمینی ، عدم دخالت درسیاست  باعث می شود که امر به معروف ونهی از منکر در جامعه کمرنگ شود . امر به معروف ونهی از منکر تفکربرگرفته از قرآن است  مقابل ظلم می ایستد  امر به معروف همان صدور انقلاب اسلامی است .  یک فریضه جهان شمول است ودربرگیرنده همه چیز است  .ماباید جواب بدهیم .چراساکت نشسته ایم و امر به معروف ونهی از منکر انجام نمی دهیم .نگذارید امر به معروف ونهی از منکر از لحاظ پشتوانه خالی شود .این شهرستان از بعد اجرای امر به معروف ونهی از منکر جز یکی از برترین شهرستانهای فارس است .

در پایان این مراسم حجت اسلام موسوی انور امام جمعه شهرستان طی حکمی از طرف آیت الله ایمانی به مدت یکسال دیگر مسئول ستاد امر به معروف ونهی از منکر شهرستان سپیدان منصوب شد.

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 191 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 11:35

دبیر شورای عالی امنیت ملی از کشف و دستگیری عوامل عملیات انتحاری طی چند روز گذشته در تهران خبر دادو گفت: در همین ایام رمضان نفرین شدگان زمین تصمیم داشتند در تهران اقداماتی انجام دهند و گزارشی مختصر منجر به کشف و دستگیری عوامل عملیات انتحاری در تهران شد.

به گزارش شیرازه به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی شمخانی در مراسم برزگداشت شهید مصطفی چمران با اشاره به تفکر جهادی و معنوی شهید چمران و اعتماد وی به حضور مردم در روزهای آغازین جنگ تحمیلی و استفاده از بضاعت اندک آنان در امور جنگ گفت: شاید برخی فکر کنند که چرا در این غوغای منطقه ای و جنگ های نیابتی که برای توسعه اختلاف در کشورهای اسلامی راه اندازی شده و گروه‌های تفکیری و داعش پرورش داده شده ایران نیز حضور دارد.

وی حضور مردم را پس از عنایت خداوند بسیار مهم توصیف کردو گفت: هر تحرک مرموزی در هر کجای ایران به سرعت کشف می شود که دلیل آن حضور مردم و وجود سازمان‌های مجرب وتوانمند است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی از کشف و دستگیری عوامل عملیات انتحاری طی چند روز گذشته در تهران خبر دادو گفت: در همین ایام رمضان نفرین شدگان زمین تصمیم داشتند در تهران اقداماتی انجام دهند و گزارشی مختصر منجر به کشف و دستگیری عوامل عملیات انتحاری در تهران شد.

گروه‌های تکفیری‌ها بارها قصد چنین عملیات‌هایی داشته‌اند و پیش از این سردار محسن کاظمینی فرمانده سپاه محمد رسو‌ل‌الله(ص) تهران بزرگ فرمانده سپاه تهران بزرگ در اردیبهشت 1391 از خنثی سازی چند عملیات انتحاری، انفجاری و ترور در نقاط حساس تهران توسط نیروهای اطلاعات سپاه در عید نوروز 1391 خبر داده بود.


شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 287 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 5:10

تازه‌ترین داده‌های مرکز ملی آمار از سهم 51.4 درصدی خدمات و سهم 20.1 درصدی کشاورزی در اشتغال استان فارس حکایت می‌کند.

به گزارش شیرازه، براساس جدیدترین داده‌‌های مرکز ملی آمار بررسی میزان اشتغال در بخش‌های مختلف در زمستان سال گذشته نشان می‌دهد که بیش‌ترین درصد شاغلان در بخش خدمات و کم‌ترین درصد شاغلان نیز در در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند به طوری که سهم شاغلان 10 ساله و بیش‌تر کشور در بخش خدمات 51.5 درصد، در بخش صنعت 32.4 درصد و در بخش کشاورزی 16.1 درصد بوده است.

سهم شاغلان 10 ساله و بیشتر استان فارس در بخش خدمات 51.4 درصد، در بخش صنعت 28.5 درصد و در بخش کشاورزی 20.1 درصد است.

در بخش کشاورزی استان خراسان شمالی با 39.6 درصد بیشترین و استان تهران با سهم اشتغال 0.8 درصد کمترین سهم اشتغال را در بین استان‌های کشور داشته‌اند. استان فارس به همراه استان‌های همدان و هرمزگان در رتبه دوازدهم کشور در این زمینه قرار دارد.

در بخش صنعت استان یزد با سهم اشتغال 48.6 درصد بیشترین و استان کرمانشاه با سهم اشتغال 19.7 کمترین سهم اشتغال را در این بخش داشته‌اند. استان فارس با سهم اشتغال 28.5 درصد در بخش صنعت رتبه 21 را در بین استان‌های کشور به خود اختصاص داده است.

در بخش خدمات نیز استان تهران با سهم اشتغال 65.2 درصد بیشترین و استان خراسان شمالی با سهم اشتغال 36.1 درصد کمترین سهم اشتغال را در این بخش داشته‌اند. استان فارس با سهم اشتغال 51.4 درصد رتبه یازدهم را در بین استان‌های کشور به خود اختصاص داده است.

به گفته اقتصاددانان کشورهایی که در مرحله اوج شکوفايي اقتصادي قرار دارند بهره‌وري صنعتي و کشاورزي بالايي نیز دارند به نحوي که بيشتر از آن چه لازم دارند توليد مي‌کنند بنابراين اضافه بخش توليد به بخش خدمات منتقل مي‌شود اما در کشور ما وضعيت به گونه ديگري است زيرا هم اکنون مقدار زيادي واردات در بخش‌هاي کشاورزي و حتي صنعتي داريم و بنابراين هنوز به مرحله اوج شکوفايي اقتصادي نرسيده‌ايم که بخش خدمات در حوزه اشتغال رشد خوبي داشته باشد.

برخی دیگر از اقتصاددان‌ها خدمات را به ۲بخش مولد و غيرمولد تقسيم مي‌‌کنند و می‌گویند: مشاغل خدماتي مشاغلي صرفا خدماتي يا دلالي محسوب نمي‌شود. به عنوان مثال خدماتي مانند حمل و نقل، خدمات الکترونيکي و رايانه‌اي يا آموزشي و ورزشي و همچنين خدمات فني و مهندسي خدماتي منفي محسوب نمي‌شوند و اصولا ممکن است خدمات مولد، اشتغال‌زا و موثر باشند.

به اعتقاد آنها آن دسته از مشاغل خدماتي که به افزايش واسطه‌گري و دلالي و همچنين گراني کمک مي‌کنند قابل دفاع و تاييد نيستند بنابراين بايد دقت شود که با عنوان گسترش بخش خدمات به واسطه‌گري و افزايش قيمت‌ها و گراني گرفتار نشويم و به بازار خدمات غيرمولد رونق ندهيم.

در واقع اعمال سیاست‌های اقتصادی نادرست در بخش کشاورزی و صنعت سبب رشد غیرمنطقی بخش خدمات و جذب سرمایه این بخش‌های مولد در مشاغل خدماتی شده است.

بخش خدمات جزو بخش‌هاي مولد شناخته نمي‌شود و از این رو اشتغال بالا در اين بخش چندان خوش‌بينانه نیست و با توجه به وضعیت اقتصادی کشور رشد بخش خدماتي به ويژه آن دست مشاغلي که رنگ و بوي واسطه‌گري و دلالي نيز دارند نگران‌کننده به نظر مي‌رسد

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 272 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 4:05

در نشست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس مطرح شد؛

راهپیمایی روز قدس در شیراز از ساعت 10:30 صبح در مسیر چهارراه 15 خرداد، خیابان لطفعلی‌خان زند، چهارراه پیروزی، بلوار شهید دستغیب و حرم شاهچراغ(ع) خواهد بود.

به گزارش شیرازه، مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس در نشست ستاد بزرگداشت هفتم تیرماه، 21 رمضان و روز جهانی قدس به انتشار ویژه‌نامه افشای جنایات آمریکا اشاره و بیان کرد: جنایات آمریکا در کشورهای مسلمان ایران، افغانستان، سوریه و لبنان و همچنین سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران در آب‌های خلیج‌ فارس، تشکیل گروهک‌های تکفیری و سلفی داعش، القاعده و طالباناز موضوعات این ویژه‌نامه است.

حجت‌الاسلام محمد رضایی با اشاره به راهپیمایی روز جهانی قدس در استان فارس گفت: راهپیمایی در شیراز از ساعت 10:30 صبح در مسیر چهارراه 15 خرداد، خیابان لطفعلی‌خان زند، چهارراه پیروزی، بلوار شهید دستغیب و حرم شاهچراغ(ع) خواهد بود.

معاون فرهنگی شهرداری شیراز نیز در مورد راهپیمایی روز قدس بیان کرد: برای باشکوه‌تر برگزار شدن این راهپیمایی از حالت تبلیغات فضای شهری خارج شویم و اقدامات سمعی و تصویری در راستای تبیین این روز داشته باشیم.

احمد همتی گفت: برنامه‌های فرهنگی در راستای بزرگداشت شهید آیت‌الله بهشتی و هفته قوه قضائیه توسط شهرداری اجرا می‌شود.

مظفر مختاری، رئیس شورای هیأت‌های مذهبی استان فارس نیز نصب هفت کامیون پرچم‌های سیاه در سطح شهر و حرکت دسته‌های عزاداری از شاهزاده قاسم و میدان شهدا به سمت حرم شاهچراغ(ع) را از برنامه‌های ویژه سالروز شهادت امام علی(ع) دانست.

وحید سروستانی، معاون رئیس‌کل دادگستری استان فارس نیز بیان داشت: افتتاح دادگستری قیروکارزین و پزشکی قانونی فسا،غبارروبی قبور شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، بازدید از زندان‌ها و حضور معاونان رئیس‌ کل دادگستری در مصلای نماز جمعه از جمله برنامه‌های دادگستری استان فارس در هفته قوه قضائیه است.

محمد کرم‌اللهی، رئیس حوزه هنری استان فارس نیز گفت: اجرای جشنواره «اثر برتر جشنواره هولوکاست» در شیراز از برنامه‌های روز قدس در شیراز است.

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 255 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 22:25

فرماندار ویژه جهرم از شهرداری این شهر خواست تا با پرداخت کامل و مستمر نیم درصد بودجه سالانه خود به کتابخانه عمومی در برطرف شدن مشکلات این نهاد کمک کند.

به گزارش شیرازه؛  به نقل از پسین جهرم، علیرضا صحرائیان فرماندار ویژه شهرستان جهرم در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان جهرم اظهارداشت: گرچه تا رسیدن به اهداف ایده‌آل در امر توسعه فرهنگی و عمرانی کتاب و کتاب‌خوانی فاصله بسیار است اما با خرد جمعی و اتکا به توان سایر دستگاه‌های متولی به نتیجه می‌رسیم.

وی با بیان اینکه متولی کتابخانه‌های عمومی تنها یک نهاد نیست، توسعه و فرهنگ کتاب‌خوانی را مستلزم همت همه جانبه دانست و افزود: مشکل اصلی کتابخانه‌های عمومی شهرستان جهرم در بخش اعتبارات است و برطرف شدن مشکلات کتابخانه‌ها نیاز به یک برنامه کوتاه مدت و بلند مدت دارد.

فرماندار ویژه شهرستان جهرم به ضرورت حضور جدی و مستمر اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی در جلسات و تاثیرگذار بودن آنها در راستای تحول در این عرصه، بیان کرد: حضور افراد دلسوز و با انگیزه در این انجمن ضرورت دارد.

وی به حمایت مالی کتابخانه‌ها از محل اعتبارات تخصیص یافته به شهرستان اشاره کرد و گفت: کتابخانه‌های عمومی کردیان و سیمکان با تخصیص اعتبارات جدید حمایت می‌شوند.

صحرائیان با اشاره به حمایت از پروژه‌های نیمه تمام کتابخانه‌های عمومی شهرستان جهرم از سرفصل اعتبارات تخصیص یافته به شهرستان از شهرداری جهرم خواست تا با پرداخت کامل و مستمر نیم درصد بودجه سالانه خود به کتابخانه عمومی در برطرف شدن مشکلات این نهاد کمک کند.

انتهای پیام/

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 248 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 22:25

پنج بانوی والیبالیست فارسی به اردوی تیم ملی والیبال جوانان و بزرگسالان ایران دعوت شدند.

به گزارش شیرازه تیم ملی والیبال جوانان دختر ایران دو روز پیش پانزدهمین اردوی آمادگی خود را در باکو مرکز جمهوری آذربایجان آغاز کرده و هانیه براتی، سارا نظری و زهرا باقری سه ورزشکار شیرازی هستند که در بین 16 بازیکن دعوت شده در این اردو حضور دارند. اردوی برون مرزی تیم والیبال جوانان تا یکم تیرماه 95در باکو ادامه دارد.
لازم به ذکر است که تیم ملی والیبال جوانان خود را برای حضور در بازی های والیبال قهرمانی زیر 19 سال آسیا که از دوم تا دهم مردادماه 95 به میزبانی تایلند برگزار می شود، آماده می کند و تیم ایران در گروه سوم این رقابت ها با تیم های ژاپن، هند و ماکائو هم گروه است.
همچنین در رده سنی بزرگسالان نیز سودابه نظافت پور از شهرستان لارستان و نگار کیانی از شیراز به اردوی تیم ملی که در تهران برگزارمی شودٰ، دعوت شدند.
اردوی خارجی تیم ملی بزرگسالان که خود را برای مسابقات آسیایی آماده می کند، بیست و دوم شهریورماه 95 در کشور تایلند برگزار می شود.

منبع: ایرنا

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 201 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 22:25

مدیر گردشگری سازمان فرهنگی شهرداری شیراز گفت: دوره‌های مقدماتی ویژه آموزش تخصصی مشاعره، حافظ‌شناسی و گلستان‌خوانی در شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش شیرازه، جواد غریب‌زاده از برگزاری دوره‌های مقدماتی ویژه آموزش تخصصی مشاعره، حافظ‌شناسی و گلستان‌خوانی در شیراز خبر داد و اظهار داشت: دوره مشاعره تخصصی در دیوان حافظ ویژه کودکان 3 تا 14 سال یکی از این دوره‌های آموزشی است.

وی با اشاره به اینکه دوره‌های مشاعره ویژه کودک، نوجوان و بزرگسال به تفکیک گروه سنی برگزار خواهد شد افزود: در دوره ویژه کودکان شرح ابیات با ادبیات کودکانه، تقویت مهارت‌های کلامی و تقویت حافظه و سرعت انتقال مورد تأکید قرار گرفته است.

مدیر گردشگری و امور زیارتی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با بیان اینکه برگزاری دوره آموزشی حافظ‌شناسی و گلستان‌خوانی همراه با مشاعره تخصصی در دیوان حافظ از دیگر دوره‌های آموزشی برای علاقمندان است خاطرنشان کرد: در این دوره‌ها آموزش صحیح‌خوانی، روان‌خوانی، حفظ غزلیات و مفهوم‌شناسی ابیات با ادبیات کودکانه ویژه کودکان پیش‌بینی شده است.

غریب‌زاده با اشاره به اینکه هر یک از این دوره‌ها با اعطای گواهی پایان دوره همراه است تصریح کرد: تمامی این دوره‌های مقدماتی رایگان است.

وی مکان برگزاری کلاس‌های آموزشی را مرکز شیراز شناسی واقع در بوستان بعثت، چهار راه حافظیه، بلوار معالی‌آباد و فرهنگسراهای شهرداری شیراز عنوان کرد.

مدیر گردشگری و امور زیارتی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با بیان اینکه متقاضیان و علاقمندان برای حضور در این دوره‌ها می‌توانند با ارسال نام و نام خانوادگی، سن، آدرس انتخابی و کلمه «مشاعره» و یا «حافظ‌شناسی» و یا «گلستان‌خوانی» به سامانه پیامکی 500020401880 نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند گفت: افراد می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در ساعات 9 صبح تا 13 با شماره تلفن 07136489339 تماس بگیرند.

به گفته غریب‌زاده این دوره با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، مدیریت گردشگری و امور زیارتی، خانه حافظ مرکز شیرازشناسی برگزار می‌شود.

گفتنی است مرکز شیرازشناسی در عمارت کوشک به جا مانده از باغ عفیف‌آباد در بوستان بعثت به عنوان مرکز تخصصی آموزش شعر و ادبیات پارسی و معرفی شیراز در ابعاد مذهبی، گردشگری و تاریخی مورد استفاده قرار گرفته است.

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 258 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 20:22

قائم‌مقام ستاد اقامه نماز فارس گفت: این برنامه‌ها باید با همت ائمه جمعه، فرماندارها، رؤسای ادارات و دبیران ستاد اقامه نماز در تمامی شهرستان‌ها اجرا شوند.

به گزارش شیرازه، حجت‌الاسلام علی سقاچی با تشریح برنامه‌های فرهنگی ستاد اقامه نماز این استان اظهار کرد: طرح منهاج که به گسترش نماز بازار و اصناف می‌پردازد، در ۱۵ بازار اجرا می‌شود.

قائم مقام ستاد اقامه نماز فارس افزود: طرح سفیران صبح به منظور احیای نماز صبح مساجد در ۹۵ مسجد و گفتمان‌های خانواده مطهر که به شیوه‌های دعوت فرزندان به نمازمی‌پردازد در ۱۹۵ نشست در سال جاری اجرا می‌شوند.

وی بیان کرد: چهار نشست دانشجویی و 195 نشست دانش‌آموزی با موضوع نماز، اجلاس‌‌های منطقه‌ای و شهرستانی نماز و مسابقه سراسری كتابخوانی نماز از جمله برنامه های دیگر این ستاد در سال جاری است.

حجت‌الاسلام سقاچی گفت: اجرای طرح سلامت معنوی به منظور آموزش احكام نماز بیماران در پنج بیمارستان، دوره و توانمندسازی معلمان پایه سوم دخترانه دوره اول تحصیلی و دوره توانمندسازی نماز ویژه زوج‌های جوان نیز از دیگر برنامه‌های آموزشی این ستاد است.

وی بیان کرد: این برنامه‌ها باید با همت ائمه جمعه، فرماندارها، رؤسای ادارات و دبیران ستاد اقامه نماز در تمامی شهرستان‌ها اجرا شوند.

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 218 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 20:22

هیئت ورزش جانبازان و معلولین به همت اداره ورزش و جوانان و همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و اداره بهزیستی خنج، در این شهرستان راه اندازی خواهد شد.

به گزارش شیرازه به نقل از خنج کهن؛ هیئت ورزش جانبازان و معلولین شهرستان خنج به همت اداره ورزش و جوانان و همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و اداره بهزیستی خنج، در این شهرستان راه اندازی خواهد شد.

کارشناس امور ایثارگران بنیاد شهید شهرستان خنج در گفتگو با خنج کهن با اعلام این خبر گفت: طبق جلسه ای که با رؤسای ادارات ورزش و جوانان و همچنین بهزیستی خنج گرفته شد، لزوم تشکیل هیئت ورزش جانبازان و معلولین در این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت که مورد استقبال این ادارات نیز قرار گرفت.


حسام الدین پریدخت اظهار داشت: پس از بحث و تبادل نظر، قول های مساعدی از سوی رؤسای این ادارات داده شد و مقرر گردید در آینده ای نزدیک شرایط راه اندازی این هیئت ورزشی فراهم گردد.

وی افزود: امیدواریم با تشکیل هیئت ورزش جانبازان و معلولین، قدمی کوچک در راستای خدمت رسانی به این عزیزان در زمینه ورزش، برداشته باشیم.


شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 177 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 20:22

رئیس گروه نظارت و بازرسی منابع آب شرکت آب منطقه‌ای فارس از توقیف شش دستگاه تراکتور حفاری غیرمجاز در شهرستان‌های شیراز، مرودشت و جهرم خبر داد.

به گزارش شیرازه، امید رشیدی در این رابطه گفت: این دستگاه‌های حفاری غیرمجاز، توسط گروه‌های گشت و بازرسی آب منطقه‌ای فارس با همکاری نیروی انتظامی، در این شهرستان‌ها توقیف شد و پیگیری قضایی جهت برخورد با صاحبان چاهه‌ای محفوره در دست اقدام است.

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 203 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 18:19

فرمانده انتظامی جهرم از حلقه‌های صالحین بسیج به عنوان پیشروان مقابله با جنگ نرم دشمن یاد کرد و گفت: توسعه فعالیت‌های فرهنگی آموزشی از طریق پایگاه‌های مقاومت بسیج سبب جذب و گرایش گسترده قشر نوجوان و جوان به این نهاد مقدس شده است.

به گزارش شیرازه؛ به نقل از پسین جهرم، عبدالعظیم انصاری در جلسه هم‌اندیشی با اعضای شورای بسیج دانش‌آموزی شهرستان جهرم اظهارداشت: دشمن در طول هشت سال دفاع مقدس وقتی نتوانست در صحنه جبهه و جنگ، کاری از پیش برد؛ جنگ نرم را که درحقیقت نوعی استحاله فکری، ارزشی و اعتقادی است، برای ضربه زدن از جوانب مختلف طراحی و راه اندازی کرد.

وی با تاکید بر اینکه دشمن در جنگ نرم در تمام حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی ورود پیدا کرده است، افزود: نخستین راه مقابله با این شبیخون، آگاهی دادن به مردم است تا از اثرات و نقشه‌های شوم ابزارهای جنگ نرم آگاه شوند و با بصیرت در مقابل آن بایستند.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم با بیان اینکه دشمن با طراحی برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای، شبکه های اجتماعی، تولید و عرضه مواد مخدر صنعتی و مشروبات الکلی سعی در هویت شکنی جوانان و دور ساختن آنان از فرهنگ ناب اسلامی دارد، تصریح کرد: همه این توطئه ها و تهدیدات که در قالب جنگ نرم مطرح است، هدفی جز تضعیف باورهای دینی، اعتقادات اسلامی و ارزش‌های اخلاقی دنبال نمی‌کند.

انصاری از حلقه های صالحین بسیج به عنوان پیشروان مقابله با جنگ نرم دشمن یاد کرد و افزود: اجرا و توسعه فعالیت‌های فرهنگی آموزشی از طریق پایگاه‌های مقاومت بسیج سبب جذب و گرایش گسترده قشر نوجوان و جوان به این نهاد مقدس شده است که این رویکرد در کاهش آسیب‌های فردی و اجتماعی نیز بسیار تاثیرگذار است.

وی با اشاره به طرح‌های تامین نظم و امنیت مشترک نیروی انتظامی، سپاه و سایر نهادها، گفت: سازمان بسیج به عنوان یکی از دستاوردهای ارزشمند انقلاب از توان اجرایی بالایی برخوردار است و نیروی انتظامی نیز به عنوان مجری نظم و امنیت این فرصت و ظرفیت گسترده را مغتنم می‌شمارد.

این مقام ارشد انتظامی جهرم با اشاره به اینکه کارکنان نیروهای مسلح تحت امر ولایت فقیه در مسیر خدمتگذاری به مردم ایفا نقش می‌کنند، تاکید کرد: تبعیت از ولایت فقیه و کاربردی ساختن رهنمودهای مقام معظم رهبری، تنها راه مصون ماندن از انحرافات و ارتقاء بینش و شناخت است.

انصاری خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات مستمر میان سپاه و نیروی انتظامی، بسترساز ارتقاء امنیت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و تقویت همدلی و هماهنگی بین مجموعه‌های سپاه و نیروی انتظامی، ضامن حفظ اهداف انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 216 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 18:19

افت شدید قیمت محصولات کشاورزی باعث شده است فروش این محصولات هزینه های تولید را هم پوشش ندهد و لاجرم کشاورزان رغبتی به برداشت محصولات خود ندارند.

به گزارش شیرازه به نقل از بهارکوار، افت شدید قیمت خرید محصولات کشاورزی در فصل برداشت، کابوسی است که همواره کشاورزان از آن رنج می برند، کابوسی که چند سالی است به قصه پر غصه کشاورزان تبدیل شده است و هر از گاهی داس درو خود را به دار و ندار این قشر زحمت‌کش چنگ می زند.

داسی که این بار دامان پیازکاران کواری را به چنگ آورده و محصولاتی که زمان برداشتشان فرا رسیده است، منتهی قیمت محصول آنقدر پایین است که رغبتی برای برداشت در کشاورزان دیده نمی شود به گونه ای که پیاز از دست کشاورز کیلویی 300 تومان خریداری می شود.

کشاورزانی که حالا  با قیمت بسیار پایین محصولاتشان، زمین های کشاورزی خود را از دور به نظاره می نشینند و علاوه بر حسرت تلاش و کوشش شبانه روزی، بار پرداخت هزینه کارگر، تراکتور، سموم و غیره نیز بر دوششان سنگینی می کند.

قیمت پیاز اشک کشاورزان کواری را درآورد

یکی از این کشاورزان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: قیمت خرید پیاز آنقدر پایین است که به هیچ وجه هزینه های ما را تأمین نمی کند.

این کشاورز افزود: محصول پیاز به گونه ای است که برای برداشت هر کیلو پیاز، فقط مبلغی در حدود 150 تومان بابت کارگر، تور و کرایه ماشین نیاز است و اگر مخارج زمان کاشت و نگهداری هم به آن اضافه کنیم اگر هر کیلو پیاز کمتر از 700 تا 800 تومان از کشاورز خریداری شود نه تنها سودی برای کشاورز ندارد بلکه هزینه های خودش را هم تأمین نمی کند.

مجید حیدری مدیرعامل شرکت تعاونی باغداران کوار در گفتگو با خبرنگار ما مهمترین عامل افت شدید برخی از محصولات کشاورزی را عدم صدور مجوز صادرات این محصولات توسط دولت دانست و افزود: همین محصولاتی که با نرخ بسیار پایین از دست کشاورز خریداری می شود، توسط دلالان و با قیمت های بسیار بالاتری در بازار به فروش می رسد و سیاست دولت برای تثبیت قیمت ها، منفعت زیادی را نصیب دلالان این بخش می کند و نه تنها عامه مردم از این نقیصه سود چندانی نمی برند بلکه صدمات جبران ناپذیری نیز به کشاورزان وارد می شود.

بر کسی پوشیده نیست که فراهم نمودن زمینه صادرات محصولات زراعی و باغی مستلزم همکاری و هماهنگی دستگاه های دولتی از جمله مجلس، دولت، جهادکشاورزی، اقتصاد و بازرگانی و دستگاههای واردات و کنترل بازار می باشد و با فراهم نمودن شرایط برای صادر کنندگان، باعث رونق کشاورزی شده و خون تازه ای به رگهای کشاورزان تزریق می شود و در صورت عدم صدور مجوز صادرات محصولات کشاورزی، سرنوشت این محصولات، چیزی می شود که اکنون شاهد آن هستیم و کشاورزان بیش از پیش متضرر میشوند.

شهرستان کوار با سطح زیر کشتی بالغ بر 30 هزار هکتار انواع محصولات زراعی، یکی از قطب های کشاورزی فارس محسوب می شود و هر ساله سطحی بالغ بر 12 هزار هکتار از این اراضی با متوسط برداشت 50 تن در هکتار به زیر کشت پیاز می رود که عمده کشت محصول پیاز در شهرستان کوار در روستاهای قصیرا، مظفری، فتح آباد و باغان صورت می گیرد.

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 202 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 15:15